Talgud toimusid 01. mai 2010
|
Talgute eesmärk ja hüvang |
Talgutega soovitakse teha Naissaar suveks prahist puhtaks ja korrastada erinevate saare vaatamisväärsuste ning külastuskohtade ümbrust.
Naissaar on Viimsi valla koosseisu kuuluv 18,6 km2 suurune saar. Naissaare ajalugu on mitmekesise ajalooga ja seetõttu on saarel palju vaatamisväärsusi – vana kaluriküla puukirik, tähtkants, rannapatareid, merekindluse raudtee, miinilaod, majakas, Nargen Opera, Naissaare Looduspark. Naissaar on tore väljasõidukoht, kus igaüks leiab põnevat tegevust, aastas külastab saart ligi ca 12 000 huvilist. Viimsi vald koostöös, Rannarahva Muuseumiga, RMK-ga ja MTÜ-ga Naissaare Areng soovib 1. mai talgute raames teha Naissaare suveks kauniks. Talgud toimuvad saarel seitsmes eri kohas.
|
Talgutööd |
Raudtee tammilt võsa maha võtmine. |
Talguliste maksimumarv |
21 |
Vabu kohti |
0 |
Kaasa võtta |
Töökindad, veepudel, vajadusel ka isiklik piknikupamp.
Hea oleks kaasa võtta ka väike kirves, käsisaag või oksakäärid
|
Talgulistele pakutav |
Merereis saarele, töö, lõuna (supp, leib, tee) |
Lähem info talguobjekti kohta |
Naissaarele merekindluse ehitamise tarbeks rajati esimeste objektidena 1913. aastal Naissaare kesksadam ja koheselt ka kitsarööpmeline raudtee. Saarele ehitatud raudteede süsteem oli küllaltki tihe, suundudes idakaldal asuvast kesksadamast nii põhjaosas, saare lõunaosas, kui ka läänekaldal ja saare keskosas asuvate kaitserajatisteni. Rööpme laiuseks on raudteel 750 mm. Raudtee kogupikkus koos kõrvalteedega ulatus 1918. aastal 37,7 kilomeetrini. Eesti Vabariigi Merekindluse loomisega tehi kaitserajatise osas suuri ümberkorraldusi. Nii võeti ka Naissaarel üles 14,2 km mittevajalikku raudteed. 1939. aasta seisuga oli Naissaare Merekindluse raudtee kogupikkuseks 23.5 kilomeetrit.
Nõukogude perioodil 1970. aastatel toodi saarele 2 diiselvedurit seeriast TU6A, milledele 1980. aastatel lisandus kolmas. Lisaks on saarele erinevatel aegadel toodud platvormvaguneid ja laevakraana miinide tõstmiseks. Neist kaks diiselvedurit, laevakraana ja mõned platvormvagunid on tänaseks raudteel eksponeeritud. Nõukogude ajal kasvas mitu kilomeetrit raudteed võssa, saare põhjaosas oli raudteed osaliselt laiali tassitud, saare keskossa miinide lao territooriumile on uusi harusid rajatud. 1992. aasta seisuga oli Naissaare Merekindluse raudteest 15 km kasutusel olevat raudteed ja 7 km kasutuskõlbmatut raudteed.
|
Talgujuht |
Alar Mik |
Keeled mida talgujuht räägib |
Eesti, Inglise, Soome, Vene |
Kogunemine |
Pirita sadamas (Viimsi poolsel kail, Regatimaja taga) kell 8.30-8.55. Võimalus paigaldada auto kloostri parklasse või Regatimaja taga olevatesse parklatesse. |
Muu vajalik info |
09.00-10.00 sõit Piritalt Naissaare sadamasse, tutvustav ekskursioon Naissaare ajalukku
10.00-10.30 saabumine saarele. Rivistus ja rühmade komplekteerimine
10.30-11.00 talguobjektidele liikumine kondiaurul või veoautodega
11.00-13.00 talgutöö
13.00-14.00 lõunasöök
14.00-16.00 talgutöö
16.00-16.30 töö lõpp, liikumine sadamasse
16.30-18.00 afterparty sadamas
18.00-19.00 sõit Pirita sadamasse, afterparty jätkub laeval
Tulenevalt töö iseloomust ja saare transpordi iseärasustest ei soovitata kaasa võtta väikseid lapsi.
|
Talgukood |
10040122
|
|
Salvesta kalendrisse
|